Garantia Indira
Certificat de garantie si conformitate
Indira, magazin online operat de S.C. Indira Art Distribution S.R.L. cu sediul in Str. Ghe Dem Teodorescu Nr 11-13, Sc 1, Et 5, Ap 39, Sector 3, Bucuresti, avand CUI RO 36408630, J40/10658/09.08.2016, detinatoare a Autorizatiei eliberata de catre ANPC, Nr: 9756 pentru efectuarea de operatiuni cu metale pretioase si pietre pretioase, declara pe proprie raspundere, conform prevederilor art. 5 din HG nr. 1022/2002 privind regimul produselor si serviciilor care pot pune in pericol viata, sanatatea, securitatea muncii si protectia mediului, ca bijuteriile din argint si aur, comercializate de companie, nu pun in pericol viata, sanatatea, securitatea muncii, nu produc impact negativ asupra mediului si sunt in conformitate cu normele UE.
Toate bijuteriile din argint comercializate sunt verificate si certificate, au o puritate de 92,5% si poarta marcajul directiei ANPC – Metale si Pietre Pretioase conform legislatiei, care garanteaza calitatea metalului pretios utilizat, sau marca de responsabilitate IND.
Toate bijuteriile din aur comercializate sunt verificate si certificate, au o puritate de 58,5% aur, si poarta marcajul directiei ANPC – Metale si Pietre Pretioase conform legislatiei, care garanteaza calitatea metalului pretios utilizat, sau marca de responsabilitate IND.
Pietrele naturale pot prezenta mici diferente si imperfectiuni de culoare sau crapaturi, acesta nu este un defect, este aspectul lor natural.
Conditii de acordare a garantiei
Toate conditiile de mai jos sunt conform legislatiei in vigoare privind anumite aspecte referitoare la contractele de vanzare de bunuri. OUG nr. 140 / 28.12.2021.
SOLICITARI
Orice solicitare legata de garantie, se va trimite in scris catre support@indira.ro si se va atasa o poza cu produsul in care sa se evidentieze defectiunea aparuta, o poza cu Certificatul de Garantie emis in baza comenzii efectuate si livrate si o detaliere explicita a modului in care s-a produs defectiunea. In cazul in care nu primim cele de mai sus, le vom solicita pe e-mail. Raspunsul la solicitare va fi dat in 24h-48h in functie de complexitatea problemei.
NOTA: Pentru produsele aflate in garantie si care necesita reparatii, vor fi acceptate doar daca sunt insotite de Certificatului de garantie emis in baza comenzii si dupa ce se face dovada existentei lui pe email. Ne rezervam dreptul de a nu primi produse care nu sunt insotite de Certificatul de garantie.
Certificatul de garantie emis in baza comenzii este obligatia comerciantului data prin OUG 140 / 28.12.2021 art. 15, alin (5)- (6)-(7), obligatia cumparatorului este de a-l pastra pana la finalizarea termenului de garantie si conformitate conform legislatiei in vigoare.
CE ESTE CERTIFICATUL DE GARANTIE COMERCIALA (art. 15)
Certificatul de garantie comerciala insoteste comanda online achizitionata impreuna cu factura fiscala, document trimis pe e-mailul din comanda plasata pe site-ul indira.ro. Certificatul de garantie comerciala acopera veridicitatea materialului, argint 925, aur 585, sistemele de inchidere, modul de realizare si nu utilizarea necorespunzatoare, ruptura prin agatare, ruptura aparuta in urma utilizarii produselor la dormit, activitati, casnice, fitness, alergat etc. Pentru mai multe detalii vezi Cap. Termeni si Conditii de garantie.
Toate produsele sunt verificate de ANPC in baza autorizatiei emise prin care se adevereste conformitatea materialului care sta la baza produselor de pe site.
LIVRAREA COMENZILOR
Toate produsele INDIRA sunt expertizate inainte de a fi trimise Clientului, se analizeaza:
daca au toate pietrele;
daca prezinta zgarieturi;
daca inchiderile sunt bune si nu se blocheaza;
daca prezinta modificari din manevrare;
daca este indoit;
Fiecare bijuterie INDIRA se curata, se manevreaza usor in timpul in care se pozitioneaza in cutie, inainte de a fi transmisa clientului.
Dupa primirea comenzii, daca Clientul considera ca are un produs care nu respecta cele de mai sus este rugat sa trimita pe adresa de e-mail: support@indira.ro o poza cu produsul si defectul constatat, imediat.
In cazul in care Clientul primeste produsul, incepe sa-l utilizeze si din neatentie il loveste, zgarie, il supune unor socuri mecanice, nu poate pretinde inlocuirea lui, spunand ca asa i-a fost livrat produsul. Verificarea corectitudinii reclamatiei va fi facuta si cu livratorul coletului, se va analiza ora la care s-a facut livrarea, cu ora in care s-a facut sesizarea, ca produsul a fost necorespunzator la primire, se va analiza cutia cu care a sosit, daca prezinta urme de lovituri, care ar putea cauza neconformitatea produsului.
GARANTIE
Toate produsele INDIRA sunt livrate cu grija si cu o garantie comerciala corespunzatoare legislatiei in vigoare OUG 140 din 28.12.2021, pe o perioada de 2 ani. Defectiunile de fabricatie, se vor repara cu grija si gratuit, atata timp cat produsul respecta termenii si conditiile de garantie;
Toate solicitarile de reparatie vor fi supuse inspectiei si expertizei de catre echipa noastra, inainte ca cererea sa fie procesata, prin solicitarea de informatii suplimentare prin metoada de comunicarea aleasa, pe e-mail.
In cazul in care echipa de asigurare a calitatii INDIRA determina ca daunele nu au fost cauzate de un defect de fabricatie, se va anunta clientul despre aceasta si daca serviciile de reparatii sunt disponibile cu costuri.
In cazul in care in urma expertizei se constata ca produsul clientului care a solicitat reparatia pe garantie nu se datoreaza vreunei defectiuni de fabricatie, clientul nu doreste repararea contracost a produsului, costul de transport dus-intors intra in sarcina lui si este de 30 de lei si se va plati ramburs, la primirea coletului;
TERMENI SI CONDITII DE GARANTIE
Garantia comerciala, legala, se acorda pe o perioada de 24 luni de la data intrarii in posesia produselor cumparate, si prin ea se atesta faptul ca produsul este din argint 925 sau aur 585, verificat si marcat de ANPC pentru produsele care depasesc 2 g, si doar verificat de ANPC pentru bijuterii sub 2 grame, conform legislatiei
Garantia comerciala nu acopera uzura produsului, indiferent de cat timp a trecut de la intrarea in posesia lui, deformari, zgarieturi sau orice alta forma de deteriorare accidentala, intrebuintare gresita, neglijenta, reparatii/modificari/ajustari neautorizate de terti sau chiar de cumparator, artificii facute produselor, uzura masiva, rupere etc;
Pentru produsele placate cu aur galben sau aur roz, placarea este de 2 microni. Garantia comerciala nu se acorda placarii. Pastrarea placarii tine de modul de utilizare al bijuteriei si nu de veridicitatea materialului. Uzura masiva (24h/24h) va duce la curatarea placarii. Curatarea placarii nu face obiectul Garantiei comeriale acordate conform legislatiei in vigoare OUG nr.140/28.12.2021.
Nu se poate solicita rambursarea banilor pentru produsele care nu mai corespund cu produsele livrate in urma comenzilor efectuate, acestea fiind rupte, deteriorate, indoite, uzate, cu urme de folosire, oxidate, pierdute, manipulate neglijent etc;
Garantia comerciala nu acoperă uzura normală, oxidarea și/sau daunele provocate de pierdere, furt, utilizare improprie, accidente, manipulare neglijentă sau malițioasă în mod intenționat.
Garanția comerciala nu acoperă daunele provocate de umezeală, pierderea placarii bijuteriei, curatarea bijuteriei achizitionate astfel incat aceasta sa duca la pierderea placarii;
Dacă o parte din bijuterie (inclusiv, dar nu se limitează doar la pietre, lanțuri, cleme etc.) cade, ar trebui să fie returnată împreună cu piesele sale, înainte de orice încercare de a fi reparată. INDIRA nu își asumă responsabilitatea pentru piese sau pietre lipsă.
Garantia comerciala nu se acorda pentru: decolorare, schimbarea culorii produsului datorita expunerii la substante chimice, machiaj, piscine, bai fierbinti, baie, medii chimice si toxice, umezeala;
Garantia comerciala nu se acorda pentru zgarieturi, indoiri, prinderi ale bijuteriilor, distrugeri in zona ghearelor care prind pietrele, din cauza neglijentei sau altor daune;
Garantia comerciala nu se acorda pentru produsele pierdute sau furate;
MASURI CORECTIVE IN CAZ DE NECONFORMITATE ( art. 11 din OUG 140 / 28.12.2021)
In cazul in care bijuteria nu poate fi reparata, va putem inlocui bijuteria defecta cu un model similar, un alt model de aceeasi valoare sau va putem returna contravaloarea ei. Conform OUG 140 / 28.12.2021, garantia consta in remedierea gratuita a deficientelor aparute la produse in cadrul termenului de garantie si care nu sunt imputabile consumatorului. Drepturile consumatorului sunt conforme cu OUG 140 / 28.12.2021. Drepturile consumatorului nu sunt afectate de conditiile de garantie prevazute in acest Certificat de Garantie.
REPARAREA SI INLOCUIREA BUNURILOR ( art. 12 din OUG 140 / 28.12.2021)
In situatia in care in perioada de garantie, un produs prezinta un defect datorat fabricatiei: se blocheaza inchizatoarea, cade o piatra, alte defecte (care nu tin de utilizarea necorespunzatore), va fi supus unei expertize de specialitate si i se va remedia gratuit defectul, cf alin (1) lit a.
Termenul de reparatie nu va depasi 15 zile calendaristice din momentul in care vanzatorul a fost informat de catre consumator cu privire la neconformitatea produsului.
Produsul trimis la reparatie va fi insotit de Cerificatul de garantie, in baza caruia i se va emite o fisa de reparatie si constatare, in care se va evidentia, denumirea produsului reparat, defectul, solutionarea, si garantia aplicata reparatiei, data de iesire din service si data de intrare in service.
Produsele acceptate pentru reparatie vor fi aduse la stadiul de conformitate cu produsul livrat in urma comenzii, si vor fi predate impreuna cu Fisa de reparatie. Orice reparatie adusa produsului va avea o garantie de 14 zile.
Daca defectul se va repeta in 14 zile, produsul va fi supus din nou expertizarii si remedierii problemei. In cazul in care defectul produsului se repeta dupa perioada de garantie acordata reparatiei, produsul nu va mai fi supus expertizarii, defectul aparut fiind datorat neutilizarii corespunzatoare ci nu unul datorat fabricatiei sau defect de material.
RECOMANDARI PENTRU FOLOSIREA BIJUTERIILOR INDIRA
Pentru produsele placate, cu aur galben, alb, rodiu, aur rose, se recomanda o mai mare atentie pentru pastrarea culorii timp indelungat. Palirea placarii tine strict de fiecare utilizare in parte, astfel ca nu se recomanda: folosirea bijuteriilor placate cu aur in contact direct cu apa pentru timp indelungat, aducerea produsului in contact cu medii distructive, praf, fum, solventi, adezivi, acizi, saruri etc.
O uzura normala, naturala a produsului placat, inseamna palirea culorii in timp, sau palirea culorii pe alocuri, fara a aduce deficiente materialului de baza. Produsele placate cu aur galben nu se comporta ca produsele realizate din aur pur de 14k, 18k sau 24k. Pentru inelele placate cu aur, ele se vor decolora mai repede decat lanturile placate cu aur, sau cerceii placati cu aur.
Conform legii 449/2003, art.11 alin.2, cumparatorul nu poate cere inlocuirea bijuteriei din motivul caderii pietrelor. Orice reparatie la produsele aflate in termenul de garantie se va efectua in mod gratuit sau se va inlocui produsul, in conditiile OUG 140 / 28.12.2021 revizuita, daca se confirma faptul ca un defect de material sau de manopera a reprezentat cauza unei asemenea deteriorari, mai degraba decat utilizarea necorespunzatoare a produsului de catre cumparator.